Awareness is laag in Nederland

– Stuart Facey is VP EMEA bij Bomgar en in deze functie verantwoordelijk voor het managen en aansturen van zijn teams in Engeland, Duitsland, Frankrijk en Nederland. Hij vindt dat vooral Nederlandse organisaties achterblijven als het gaat om security-awareness. “We moeten allemaal ons niveau van paranoia wat verhogen, hoe zwaar dat ook klinkt."

Verder lezen

Beperk leverancierstoegang in strijd tegen cybercrime

– Nauwelijks bekomen van WannaCry, waar we toch goed wegkwamen, heeft de volgende ransomwareuitbraak zich alweer aangediend: Petya. Naarmate er meer digitalisering plaatsvindt in het bedrijfsleven, komen ransomwareaanvallen en andere securitydreigingen natuurlijk steeds vaker voor. Niet voor niets probeert het bedrijfsleven met allerlei sloten de infrastructuur zo goed mogelijk dicht te houden.

Verder lezen

IT-professionals hebben zelden overzicht digitale toegangsrechten werknemers

– Uit onderzoek is gebleken dat lang niet alle IT-professionals beschikken over een goed overzicht van de digitale toegangsrechten van werknemers. Het blijkt dat slechts 37 procent van de IT-professionals dit heeft, waardoor het in veel organisaties niet zeker is dat ex-werknemers geen toegang meer hebben tot bedrijfsgevoelige gegevens.

Verder lezen

Een derde IT-professionals onwetend over digitale toegangsrechten ex-werknemers

– Uit wereldwijd onderzoek van Bomgar, leider in enterprise-oplossingen voor secure access, blijkt dat slechts 37 procent van de IT-professionals beschikt over een integraal overzicht van alle werknemers met speciale toegangsrechten. Maar liefst 33 procent geeft aan dat de mogelijkheid bestaat dat voormalige werknemers nog altijd toegang hebben tot het bedrijfsnetwerk. Tevens geeft 90 procent van de IT-professionals aan werknemers met speciale toegangsrechten in de meeste gevallen wel te vertrouwen, slechts 41 procent vertrouwt deze insiders volledig.

Verder lezen

Een derde van alle datalekken toe te schrijven aan externe leverancier

– Bomgar, leider in enterprise-oplossingen voor secure access, heeft de resultaten van het ‘2017 Secure Access Threat Report’ gepubliceerd. Uit het wereldwijde onderzoek onder IT-professionals blijkt dat de toegang van insiders en externe partijen tot bedrijfssystemen een toenemend risico is voor ondernemingen.