Stuart Facey is VP EMEA bij Bomgar en in deze functie verantwoordelijk voor het managen en aansturen van zijn teams in Engeland, Duitsland, Frankrijk en Nederland. Hij vindt dat vooral Nederlandse organisaties achterblijven als het gaat om security-awareness. “We moeten allemaal ons niveau van paranoia wat verhogen, hoe zwaar dat ook klinkt."

Waar lig je wakker van?
“Voor een control freak als ik, is er op het moment genoeg om wakker van te liggen. Van nature wil ik graag weten wat mensen doen, ik vertrouw mensen niet snel. Op het moment dat ik de sleutel van mijn huis overhandig aan een aannemer, vraag ik mij continu af of hij zich niet in kamers bevindt waar hij niets te zoeken heeft. Dit is eigenlijk precies wat er op dit moment gebeurt als we het over security hebben. We hebben vaak geen idee wie zich op het bedrijfsnetwerk bevindt, waarom en hoe lang, waardoor we de controle dreigen te verliezen over onze informatie en systemen. Lees meer..